wealllovebeauty

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av We All Love Beauty - 11 oktober 2013 22:26

  Hej!

Jag älskar smoothies så jag tänkte dela med mig av olika recept


Smoothie med banan, frukt och bär

  

Ingredienser

(2 portioner)

Hallonsmoothie

  • 5 dl vaniljyoghurt eller mild naturell youghurt
  • 1 banan
  • 2 dl frysta hallon

Blåbärsmoothie

  • 5 dl vaniljyoghurt eller mild naturell youghurt
  • 1 banan
  • 2 dl frysta blåbär

Fruktsmoothie

  • 5 dl vaniljyoghurt eller mild naturell youghurt
  • 1 banan
  • 2 kiwi persika eller mango (skalade och utan kärna)

Gör så här:

  • Lägg yoghurt, skalad banan och bär eller frukt i en mixer.
  • Mixa till en slät smoothie. Servera genast.

Tips

 Yoghurt och banan bör finnas i varje smoothie, men sedan kan man blanda ner olika bär och frukter.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Blåbärssmoothie med kardemumma


(4 portioner)

 


Ingredienser

  • 4 dl frysta blåbär
  • 2 dl  mjölk
  • 2 och en halv dl vaniljyoghurt
  • 4 tsk florsocker
  • 2 krm stött kardemumma

Gör så här:

Mixa blåbär, mjölk och yoghurt i mixer eller matberedare. Tillsätt socker och kardemumma. Rör om och häll upp i glas.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------


Grön smoothie


Börja dagen med en smoothie fylld med vitaminer, anitoxidanter, helande ingefära och honung. Läskande och supergott!


Receptet gäller för 1 glas

Ingredienser

  • 100 g meloner
  • En fjärde del avokado
  • En halv kiwi
  • En halv riven färsk ingefära
  • 1 tsk honung

Gör så här:

Skala frukten och skär i bitar. Mixa alla ingredienser till en krämig smoothie. Häll upp i glas och njut.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Smoothie med mango och aprikos


Receptet gäller för 1 glas

Ingredienser

  • 1 dl tärnad fryst mango
  • 4 st torkade aprikoser
  • 1 dl mild yoghurt
  • En halv dl mjölk

Gör så här:

Mixa alla ingredienser tills allt är blandat. Häll upp i glas och servera genast.


----------------------------------------------------------------------------------------


Sommarsmoothie med Hallon och Passionsfrukt

 


(4 portioner)


1 paket frysta hallon (250 g)

5 dl Naturell Yoghurt

3 dl Mjölk

2 msk florsocker

2 passionsfrukter


Gör så här:


Mixa hallon, yoghurt, mjölk och florsocker till en fluffig drink. Dela passionsfrukterna

och skeda ur innehållet ner i hallonsmoothien.

Server och Njut :D


// Emili

Av We All Love Beauty - 11 oktober 2013 22:17

   

Jag har haft en blogg innan där jag också tipsade om skönhetstips m.m så jag tänkte att jag kopierar över alla, hoppas det går bra :D Jag kan säga att bloggen hette: http://tjejbloggarna.bloggplatsen.se/ och vi som höll på med den har slutat tyvärr. Så jag hoppas ni fattar och tror mig.


//Emili

Presentation


Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kontakta oss

Kik:
Smurfilija
och
BooHug

Mejl:
we_all_love_beauty@hotmail.com

Ask:
http://www.ask.fm/We_all_love_beauty

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2013
>>>

Arkiv

Penguin Listening Dancing To Music

Ovido - Quiz & Flashcards